Kun for grossist- og B2B-kunder. Logg inn eller registrer deg for å handle.

Salgsbetingelser

Våre vilkår og betingelser

Salgsbetingelser – Langøra Kaffebrenneri

INNLEDNING

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelige på www.lovdata.no.

Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.

AVTALEN

AVTALEN

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

Leveringstid: Normalt 2–7 virkedager (noe lenger i travle perioder, som desember).

PARTENE

Selger: Langøra Kaffebrenneri AS

Adresse: Hjelsengvegen 64, c/o Hjelseng Gård, 7509 Stjørdal

Telefon: +47 415 30 301

E-post: langorakaffe@gmail.com

Organisasjonsnummer: 931019694

Langøra Kaffebrenneri AS betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

PRIS

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

AVTALEINNGÅELSE

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Sist oppdatert: 27.12.2025

BETALING

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

LEVERING

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen.

Vi behandler din ordre innen 1–3 virkedager etter mottatt bestilling, med unntak av helger og helligdager. Beregn 2–10 virkedagers leveringstid (noe mer i desember).

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen.

RISIKOEN FOR VAREN

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punktet over.

ANGRERETT

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen begynner å løpe:

Ved kjøp av enkeltstående varer: fra dagen etter varen(e) er mottatt.

Ved abonnement eller regelmessig levering: fra dagen etter første forsendelse er mottatt.

Ved kjøp som består av flere leveranser: fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om angrerett er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved retur, med mindre annet er avtalt.

Kjøper kan prøve varen forsiktig for å fastslå art, egenskaper og funksjon. Dersom varen brukes utover dette, kan kjøper bli ansvarlig for eventuell verdireduksjon.

Selger er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Tilbakebetaling kan holdes tilbake til varen er mottatt eller kjøper har dokumentert at den er returnert.

FORSINKELSE OG MANGLENDE LEVERING – KJØPERENS RETTIGHETER

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent, kan kjøperen etter forbrukerkjøpsloven kreve oppfyllelse, heving, prisavslag eller erstatning.

Krav bør fremsettes skriftlig.

Hvis det foreligger en mangel ved varen, må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde blitt oppdaget, gi selger melding. Reklamasjon er alltid rettidig dersom den fremsettes innen 2 måneder etter oppdagelsen. Absolutt frist er 2 år, evt. 5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger.

Kjøper kan kreve retting, omlevering, prisavslag, heving eller erstatning, i samsvar med forbrukerkjøpsloven.

SELGERENS RETTIGHETER VED KJØPERENS MISLIGHOLD

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller plikter etter avtalen, kan selger holde varen tilbake, kreve oppfyllelse, heving eller erstatning.

Ved forsinket betaling kan det kreves renter iht. forsinkelsesrenteloven samt gebyr ved inkasso.

Ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer kan selger belaste et gebyr som dekker faktiske utlegg.

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene som følger av ufravikelig lovgivning.

PERSONOPPLYSNINGER

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Opplysninger behandles i henhold til gjeldende personvernlovgivning (GDPR).

KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Dersom partene ikke kommer til enighet, kan kjøper bringe saken inn for Forbrukerrådet, telefon 23 400 500, www.forbrukerradet.no.

Sist oppdatert: 27.12.2025